A vállalati nyelvi képzés titka: hogyan növelhetjük az üzleti sikereket?

A vállalati nyelvi képzés titka: hogyan növelhetjük az üzleti sikereket?

A globalizáció korában a hatékony kommunikáció képessége nem csupán egy az ún. „soft skill”-ek közül – hanem versenyelőny. A 2025-ös EF Vállalati Tanulási Fejlettségi Jelentés szerint azonban sok vállalat alábecsüli a vállalati nyelvi képzési programokban rejlő teljes potenciált.

Ez az átfogó tanulmány, amely 1 300 multinacionális vállalatot vizsgált, egyértelmű kapcsolatot mutatott ki a fejlett nyelvi képzési programok és a kulcsfontosságú üzleti mutatók – például a nyereségesség, a piacbővítés és a munkavállalói elkötelezettség – között.

Ha eddig a nyelvi képzést opcionális juttatásként kezelted, itt az idő újragondolni a szerepét az üzleti stratégiádban.

Mit mutatnak az adatok?

A „nagyon fejlett” (very high maturity) nyelvi képzési programokat alkalmazó szervezetek kézzelfogható előnyöket érnek el.  A fejlett nyelvi programok hatása nem csak elméleti. Az alábbi grafikonok egyértelműen megmutatják, hogy a különböző fejlettségi szintek hogyan korrelálnak az üzleti eredményekkel, beleértve a nyereségnövekedést, a piacbővítést és a munkavállalói elkötelezettséget.

Nyereségnövekedés: Ezek a vállalatok 7%-os éves nyereségnövekedést jelentettek, szemben az alacsony fejlettségű programokat futtató vállalatok mindössze 1%-ával.

Forrás: https://corporatelearning.ef.com/en/resources/articles/2025-language-training-maturity-report/

Piacbővítés: A „nagyon fejlett” nyelvi képzési programokat igénybe vevő vállalatok 85%-a az elmúlt két évben legalább két új piacra lépett be, míg az alacsony fejlettségűeket használó cégeknél ez csak 39%.

Munkavállalói Elkötelezettség: A fejlett programokkal rendelkező szervezeteknél a munkavállalói elkötelezettség szintje majdnem kétszerese az alacsony fejlettségű vállalatokénak (73% vs. 39%). 

Forrás: https://corporatelearning.ef.com/en/resources/articles/2025-language-training-maturity-report/

Mi áll ezek mögött az eredmények mögött? A jelentés öt kulcsfontosságú tényezőt azonosított, amelyek megkülönböztetik a fejlett programokat.

A Fejlett Nyelvi Programok Öt Alappillére

  1. Személyre Szabott Tanulás: Az egyedi igényekhez és szerepkörökhöz igazított programok gyorsabb fejlődést eredményeznek. Jelenleg azonban csak a vállalatok 31%-a kínál ilyen testreszabott megoldásokat, így jelentős a fejlődési potenciál. (https://ican.hu/szolgaltatasaink/tanfolyamok/)
  2. Interaktív és Immerzív Módszerek: Az egyéni oktatás, a kulturális elmélyülés és a valós alkalmazások teszik hatékonnyá és vonzóvá a tanulást. (https://ican.hu/szolgaltatasaink/csak-rolad-szol/#ican-immersion-trening)
  3. Rendszeres Frissítések: A negyedéves felülvizsgálatok és frissítések biztosítják, hogy a képzési tartalom releváns maradjon.
  4. Stratégiai Igazítás: A fejlett programok a nyelvi képzést az üzleti célokhoz és KPI-okhoz kötik, biztosítva, hogy az valóban hozzájáruljon a szervezeti sikerhez.
  5. Beágyazottság a Vállalati Kultúrába: Az erős tanulási kultúra elősegíti a részvételt és az elkötelezettséget, biztosítva, hogy a munkavállalók a képzést saját fejlődésük befektetéseként lássák.

Miért Fontos?

A jelentés egy meglepő adatot emel ki: a megkérdezett vállalatok mindössze 14%-nak nyelvi programja érte el a „nagyon fejlett” szintet. Ez hatalmas lehetőséget kínál azoknak a szervezeteknek, amelyek hajlandók befektetni a programjaik fejlesztésébe.

Mit nyernek ezek a vállalatok?

  1. Piaci Hozzáférés: A nyelvtudás új régiókhoz, ügyfelekhez és partnerségekhez nyitja meg az ajtókat.
  2. Innováció: A nyelvi készségek elősegítik a globális együttműködést, gyorsítva az innovációt és a K+F tevékenységeket.
  3. Munkavállalói Megtartás: A tanulási kultúra javítja a morált, az elkötelezettséget és a tehetségek megtartását.

Mit Tehetnek Az Üzleti Vezetők?

A jelentés az alábbi konkrét ajánlásokat fogalmazza meg a HR és L&D vezetők számára:

  1. Kapcsolják Össze a Képzést az Üzleti Mutatókkal: Mérjék a nyelvi programok sikerét a növekedés, a nyereségesség és a piacbővítés alapján – ne csak a munkavállalói elégedettség szerint.
  2. Helyezzék Előtérbe a Személyre Szabott Képzéseket: Fektessenek be az immerzív, testreszabott tanulási élményekbe.
  3. Tegyék a Tanulást a Vállalati Kultúra Részévé: Tegyék a képzést láthatóvá és elismertté a szervezet minden szintjén.
  4. Orvosolják a Készségből Fakadó Hiányosságokat: Biztosítsanak egyenlő hozzáférést a képzésekhez a junior és szenior munkavállalók számára is, hogy jövőbiztos munkaerőt alakítsanak ki.

Az EF Vállalati Tanulási Fejlettségi Jelentése egyértelművé teszi: a nyelvi képzés többé nem „jó, ha van.” Ez egy stratégiai alapvetés azok számára, akik a globális gazdaságban sikerre törekednek.

Ha készen állsz arra, hogy a vállalatodban rejlő teljes potenciált a nyelvi képzésen keresztül aknázd ki, most van itt az ideje cselekedni. Fordítsd a kommunikációt a vállalatod legnagyobb erőforrásává!

Ha szeretnél mélyebb betekintést kapni a teljes jelentésből, látogass el az EF Corporate Learning oldalára.

Megosztás: